Atatürk 2 Aralık 1930 Salı günü Galatasaray Lisesi’ne ilk ziyaretini
gerçekleştirdi. Yanındaki milletvekili ve bakanlar arasında, İçişleri
Bakanı 1908 mezunu Şükrü Kaya, 1911 mezunu İstanbul Milletvekili Ruşen
Eşref Ünaydın, mektebimiz eski öğretmenlerinden ziyaret sırasında Milli
Eğitim Bakanlığı müfettişi ve daha sonra Milli Eğitim Bakanı olan Hasan Ali
Yücel, Beyler bulunmaktaydı.
Atatürk mektebimizin her tarafını, özellikle kütüphane, müze ve konferans
salonunu gezdikten sonra, Müdürümüz Fethi İsfendiyaroğlu ile 9.sınıfta
Halit Birsan Bey’in matematik dersine girdi.
Atatürk’ün diğer ziyaretleri 28 Ocak 1932 ve 1 Temmuz 1933 tarihlerinde
gerçekleşmiştir.
"Reisicumhur Gazi Hz. saat ikide otomobille saraydan hareket ederek
sıra ile Harp Akademisi, Mülkiye ve Harbiye Mekteplerini...buradan
Galatasaray Lisesi'ni teşrif ettiler.(...) Galatasaray Lisesi'nde
kütüphanenin hatıra defterini imzaladılar. Daha sonra müdür odasında
bir müddet oturarak mektebin vaziyeti umumiyesi ve talebenin durumu
hakkında konuştular. İmla, resim ve lisan derslerinde bulundular,
mektep müdüründen uzun uzadıya izahat aldılar..."
Devletin resmi yayın organı Ayın Tarihi mecmuası (03.12.1930, cilt
23-24, sayı 79-81, sayfa 6630-6631)
Gençlerin yetişmesine önem veriniz; çünkü bu yolda en küçük ihmal, ülkenin yapısını ve geleceğini yok eder.
Aristoteles